środa, 3 lipca 2013

#3. Alkohol, papierosy - czyli " takie skutki picia wódki".

Wakacje już są więc i temat wybrałam dość czasowy i odpowiedni na porę.

Alkohol
W sumie każdy z nas spróbował jak to jest i jak smakuje.
Niektórym się spodobał smak alkoholu i do tej pory podoba a innym nie przypadł do gustu i już więcej nie próbowali.

Sęk w tym, że ci co nie piją są uznawani za tych gorszych.
Dlaczego?
Głównym powodem według mnie jest to, że teraz prawie każdy pije a zaczyna się to głównie w gimnazjum.
Wiek, w którym dzieci próbują alkoholu spada, bywa, że 13 latek chwali się, że pił " litr".

Statystyki mówią same za siebie:




Skoro rodzice pozwalają pić w ich obecności to nie muszę mówić ile dzieci w moim wieku lub młodsze czy starsze pije.Zwłaszcza że na wsi więcej dzieci pije..cóż..sama mieszkam na wsi i widzę co się dzieje wokół mnie.

Jak już powiedziałam jednym z powodów picia jest po prostu szpan.
Drugim powodem jest raczej to, że po prostu towarzystwo pije i nie chcemy odstawać od reszty.
Trzecim i kolejnym powodem jest chęć zapomnienia o czymś.
Pijemy, żeby zapomnieć o jakiejś sprawie lub zapomnieć...o tym kim się jest bo alkohol jak już wiecie podwyższa samoocenę, człowiek staje się bardziej towarzyski, odważny.

Jestem tolerancyjna i toleruje osoby które piją nie tak żeby się schlać tylko po prostu delektują się smakiem czy piją dla towarzystwa żeby posiedzieć, pogadać lub na zjazdach- powspominać.

Ale nie toleruje gdy ktoś schla jak świnia, chodzi na kolanach czy na 4 kończynach i jeszcze się tym chwali bo " ZNOWU ZALICZĘ ZGONA" ( ten tekst usłyszałam od pewnej dziewczyny gdy byłam w gimnazjum, chodziłam z nią do klasy)
Co fajnego jest w obitych częściach ciała czy zadrapanych, co fajnego jest w kacu, bólu głowy i nie pamiętaniu co się działo gdy " urwał się film"?

A Dziewczyny? poniżają się, robią z siebie szmaty żeby tylko się komuś przypodobać.Życie nie polega na ciągłej zabawie, chlaniu i balowaniu, kiedyś niestety trzeba będzie opuścić skrzydła rodziców i samemu na wszystko zarabiać a kasa z nieba nie spada :).


● Picie alkoholu przed okresem dojrzewania i w czasie dojrzewania może zablokować normalny wzrost, rozwój psychiczny i fizyczny, utrudnić uczenie się, zaburzyć zdrowe kontakty z rówieśnikami i dorosłymi. - tutaj wyjaśnia się, dlaczego teraz prawie każdy słabo się uczy ,jest tak niski i cofnięty w rozwoju.
_______________

Poniżej przedstawiono dwa wykresy, które obrazują odpowiedzi respondentów dotyczące pytania: Czy Twoim zdaniem z piciem alkoholu powinno się poczekać do pełnoletniości?






Ankiety są z tego roku .

W Irlandii po alkohol regularnie sięgają już dwunastoletnie dzieci. Do rzadkości należą rodziny, które nie borykają się z destrukcyjnymi skutkami nadużywania alkoholu.

Palenie papierosów.


"Młodzi mimo palenia czują w sobie niepotrzebne zasoby energii i nie zauważają innych zmian w swoim organizmie. U dorosłych obserwują poranny kaszel, słyszą skargi na zadyszkę, bóle serca lub żołądka. Młodzi ludzie wyciągają z tego dość naiwne wnioski. Sądzę, że papierosy szkodzą starszym zaś dla nich są zupełnie nieszkodliwe.

 Wiadomo, że im wcześniejsze rozpoczęcie palenia, tym większe spustoszenia dokonują się w organizmie. Palacze 20 – 30 papierosów dziennie, którzy rozpoczęli nałóg przed 15 rokiem życia, żyją nie tylko o 8 lat krócej ale żyją gorzej."

Sama nie palę i nigdy palić nie będę bo wiem jakie są tego skutki.Moja mama pali i widze jaką ma zniszczoną cerę, w dodatku ma ciągłe problemy zdrowotne.Kaszel, do tego osłabiony organizm.Płuca ..hm..zasmolone? Tak to dobre słowo.
Zresztą zobaczcie sami:

http://www.wiocha.pl/833155

A przyczyny palenia? Nie muszę mówić zobaczycie na filmiku który wykorzystam.Jeśli palisz a nie dopadną Cię te choroby do końca życia to masz po prostu szczęście.Obejrzyjcie filmik mnie osobiście przyprawił o lekkie dreszcze, może was to obrzydzi:

http://www.wiocha.pl/630722


Wolę nie pić, nie palić, mieć mało znajomych ale zyskać takich którzy mnie za to szanują ,być zdrowa i żyć dłużej niż żyć krócej z fałszywymi znajomymi którzy doprowadzą mnie do nałogowego palenia i alkoholizmu.

A dziewczyny z papierosem..nie dość że śmierdzą jak popielniczka to wcale nie wyglądają ładniej i nie dodaje im to uroku - wręcz przeciwnie. Panowie chyba nie lubią całować popielniczkę, prawda?
Dość dawno widziałam pewną dziewczynę ze szkoły- palaczka.Muszę przyznać że jej szare zęby były naprawdę..gustowne ;).

Palenie to śmierć na własne życzenie, tylko powolna. Powoli niszczy organizm...Ciekawe czy będziecie tak samo szpanować rakiem J

Tyle na dzisiaj.Następnym tematem będą imprezy.Miałam o nim pisać w tej notce..ale i tak zbytnio się rozgadałam.


Źródła:





Diagramy z internetu.

3 komentarze:

✺ Moderowanie komentarzy jest włączone. Posty reklamujące, spam, hejt - nie będzie potwierdzany :).

✺ Jeśli widzisz w moim poście jakiś błąd - napisz mi o tym. Sprawdzam tekst kilka razy, ale zdarza mi się coś pominąć ;).

✺ Dziękuję za każdy komentarz, który motywuje mnie do dalszej pracy. Cieszę się, że podoba wam to co dodaję na tego bloga! :).